ΟΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Η κράτηση του ταξιδιού σας

Η σύμβαση του ταξιδιού σας γίνεται με το ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ COSMORAMA Ε.Π.Ε (το cosmorama), που δεσμεύεται να σας προσφέρει τις διάφορες υπηρεσίες που αποτελούν μέρος του ταξιδιού σας. Μια κράτηση θεωρείται έγκυρη μόνο εφόσον καταβληθεί η σχετική προκαταβολή ίση με το 30% της αξίας του ταξιδιού που διαλέξατε και εκτυπωθεί η σχετική απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την πληρωμή της προκαταβολής επιβεβαιώνετε ότι διαβάσατε τους γενικούς όρους, και ότι συμφωνείτε με αυτούς. Οι γενικοί όροι αποτελούν μέρος της σύμβασης μεταξύ εσάς και του cosmorama, η οποία διέπεται από τους ελληνικούς νόμους και τα ελληνικά δικαστήρια της Αθήνας και μόνο.

Η εξόφληση του ταξιδιού σας

Η επιβεβαίωση της κράτησης και της προκαταβολής σας γίνεται με την παραλαβή των σχετικών νόμιμων παραστατικών, στα οποία αναφέρεται η συνολική αξία του ταξιδιού σας και το οφειλόμενο υπόλοιπο, που είναι πληρωτέο 21 ημέρες πριν από την αναχώρηση. Αν δεν πληρώσετε το υπόλοιπο του ταξιδιού σας έως 21 ημέρες πριν από την αναχώρηση, το cosmorama διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση. Αν εγγραφείτε σε ένα ταξίδι σε διάστημα λιγότερο από 21 ημέρες πριν από την αναχώρηση, τότε θα πρέπει να καταβάλετε τη συνολική αξία του ταξιδιού κατά το στάδιο της κράτησης.

Ακύρωση αρχικής κράτησης

Για οργανωμένα ταξίδια (GROUP)

Οποιαδήποτε ακύρωση, χρειάζεται να μας την γνωρίσετε γραπτώς. Η ακύρωση θα ισχύει από την ημέρα που θα λάβουμε τη γραπτή ενημέρωση σας και θα ισχύουν τα παρακάτω ακυρωτικά:

  • Εως 45 μέρες πριν την αναχώρηση παρακράτηση 80€ το άτομο για διαχειριστικά έξοδα
  • 44-21 ημέρες πριν από την αναχώρηση παρακράτηση του 30% της συνολικής αξίας.
  • 20 μέρες πριν μέχρι και την αναχώρηση (non shown – μη εμφάνιση) παρακράτηση του 100% της συνολικής αξίας.

Για οργανωμένα ταξίδια που πραγματοποιούνται με ναυλωμένες πτήσεις οι αναφερόμενες χρονικές περίοδοι ενδέχεται να είναι μεγαλύτερες και τα παρακρατούμενα ποσοστά υψηλότερα.

Για ατομικά/μεμονωμένα ταξίδια/κρουαζιέρες

Για ατομικά/μεμονωμένα ταξίδια/κρουαζιέρες ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρωτικών και υπόκεινται στους όρους των εκάστοτε αεροπορικών εταιριών / ξενοδοχείων / κρουαζιέρων και λοιπών προμηθευτών.

Μεταφορά κράτησης

Οποιαδήποτε μεταφορά κράτησης για άλλη ημερομηνία του ίδιου ταξιδιού ή άλλου ταξιδιού, γίνεται μόνον κατόπιν συνεννόησης με το cosmorama έτσι ώστε να βεβαιωθούμε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Επίσης συνεννόηση χρειάζεται και στην περίπτωση που επιθυμείτε να μεταφέρετε την κράτησή σας σε κάποιο άλλο άτομο. Πάντως η όποια αλλαγή θα πρέπει καταρχήν να γίνει αποδεκτή από τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες και ξενοδοχεία ενώ παράλληλα θα υπάρχει διοικητικό τέλος 50 ευρώ. Αυτό το διοικητικό τέλος είναι πέρα από τυχόν άλλα έξοδα που θα έχουν υπολογίσει οι διάφοροι προμηθευτές για τη συγκεκριμένη περίπτωση.

Ταξιδιωτικά έγγραφα και θεωρήσεις - Βίζες

Ταξιδιωτικά έγγραφα θεωρούνται το διαβατήριο και η ταυτότητα. Το διαβατήριο είναι απαραίτητο σε κάθε ταξίδι και για όλες τις χώρες του κόσμου εκτός από αυτές της Ε.Ε (συνθήκη Σένγκεν) όπου μπορείτε να ταξιδέψετε και με ταυτότητα με λατινικούς χαρακτήρες (κατά προτίμηση τελευταίας δεκαετίας). Εφόσον υπάρχει διαβατήριο προτείνουμε να το έχετε μαζί σας και για τις χώρες της Ε.Ε.

Είναι αποκλειστικά δική σας ευθύνη:

  1. να έχετε διαβατήριο σε ισχύ και να έχετε πληροφορηθεί από τις αρμόδιες αρχές εάν το ταξιδιωτικό έγγραφο που θα χρησιμοποιήσετε είναι αποδεκτό στις χώρες που θα ταξιδέψετε,
  2. να έχετε ενημερωθεί και μεριμνήσει για τις θεωρήσεις (βίζες) που τυχόν χρειάζονται,
  3. να έχετε ενημερωθεί εάν στις χώρες που θα ταξιδέψετε είναι απαραίτητο το διαβατήριο σας να έχει τουλάχιστον εξάμηνη ισχύ από την ημερομηνία επιστροφής του ταξιδιού,
  4. να έχετε κενές σελίδες στο διαβατήριο για την σφραγίδα εισόδου στις χώρες που θα ταξιδέψετε και
  5. να έχετε ενημερωθεί εάν υπάρχει απαγορευτικό εισόδου στην χώρα που θα ταξιδέψετε εάν στο διαβατήριο σας υπάρχει σφραγίδα άλλης συγκεκριμένης χώρας και να έχετε προβεί στην έκδοση νέου διαβατηρίου (π.χ. διαβατήριο με σφραγίδα εισόδου Ισραήλ δεν ισχύει για ταξίδι στο Ιράν).

Εάν έχετε ξένο διαβατήριο, οφείλετε να μας το γνωρίσετε με την εγγραφή σας, και να εξακριβώσετε παράλληλα με εμάς, τις απαραίτητες θεωρήσεις - βίζες που χρειάζονται (χρόνος, τέλη, φωτογραφίες). Το cosmorama δεν φέρει καμία ευθύνη, στην περίπτωση που δεν ακολουθήσετε την διαδικασία που ορίζει κάθε προξενική αρχή ξένης χώρας που απαιτεί θεώρηση ή εάν δεν έχετε προσκομίσει τα σωστά έγγραφα και δεν σας επιτραπεί η είσοδος στην ξένη χώρα. Στην περίπτωση που ακυρώσετε το ταξίδι για αυτούς τους λόγους, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματος μας να ζητήσουμε από εσάς το κόστος που ενδεχομένως θα προκαλέσετε στο ταξίδι.

Υγεία και υγειονομικές διατυπώσεις

Όσοι συμμετέχουν σε ομαδικό ταξίδι πρέπει να είναι σε φυσική κατάσταση τέτοια που να μπορούν να το φέρουν εις πέρας. Η εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να διακόψει το ταξίδι και να επιστρέψει πίσω στην Ελλάδα ταξιδιώτη, χωρίς καμία υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλε, αν κρίνει ότι κινδυνεύει η υγεία ή η ζωή του ή δημιουργεί άμεσα μεγάλο πρόβλημα στους υπόλοιπους συνεκδρομείς. Σε μια τέτοια περίπτωση τα έξοδα επαναπατρισμού βαρύνουν αποκλειστικά τον ταξιδιώτη. Αν έχετε προβλήματα υγείας, συμβουλευθείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε για το ταξίδι σας. Κάθε ταξιδιώτης είναι υποχρεωμένος να λάβει τις απαραίτητες υγειονομικές προφυλάξεις, τις οποίες συστήνει η Π.Ο.Υ. για τις επισκεπτόμενες χώρες. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να απευθύνετε στο υγειονομικό κέντρο της πόλης που κατοικεί.

Ευθύνες ταξιδιωτών

Ο κάθε ταξιδιώτης είναι υπεύθυνος σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού για τη φύλαξη σε ασφαλές μέρος του διαβατηρίου του, των χρημάτων του, των αεροπορικών του εισιτηρίων κ.λ.π. Αν χάσετε κάτι θα σας συμπαρασταθούμε για την καλύτερη δυνατή και πιο άμεση λύση. Όποια έξοδα χρειαστούν θα επιβαρύνουν εσάς.

ΟΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Ακρίβεια του εντύπου μας

Όλα τα ταξίδια, είναι σχεδιασμένα με βάσει τα ισχύοντα αεροπορικά δρομολόγια τη στιγμή που γράφτηκε το πρόγραμμα. Ενδεχόμενες αλλαγές σε αυτά είναι δυνατόν να τροποποιήσουν τη σειρά, τις διανυκτερεύσεις αλλά και τις αρχικά προβλεπόμενες επισκέψεις και ξεναγήσεις. Ορισμένα ταξίδια είναι από τη φύση τους δύσκολα και απαιτούν προσαρμογές ανάλογα με την ημερομηνία που πραγματοποιούνται. Έτσι, το τελικό πρόγραμμα του κάθε ταξιδιού θα αναφέρεται αναλυτικά στον Ταξιδιωτικό Φάκελο μαζί με πληροφορίες για τις πτήσεις, τα ξενοδοχεία κ.λ.π. και θα παραδίδεται στους ταξιδιώτες τρεις ημέρες πριν από την αναχώρηση του ταξιδιού.

Αλλαγές προγράματος

Σε θέματα οδικής μεταφοράς, δι' αέρος ή θαλάσσης, η ευθύνη μας σε όλες τις περιπτώσεις περιορίζεται στο πλαίσιο των σχετικών διεθνών συμβάσεων. Καθυστερήσεις ή / και αλλαγές δρομολογίων, τύπου αεροσκάφους, ή και ενδιάμεσων σταθμών, είναι πιθανό να αποφασιστούν από διάφορους κυβερνητικούς και άλλους οργανισμούς ή / και από αεροπορικές εταιρίες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καθυστερήσεις ή τροποποιήσεις στη ροή του προγράμματος. Επίσης οι ιδιοκτήτες ή διευθυντές ξενοδοχείων, νυχτερινών κέντρων, εστιατορίων, καθώς και υβερνητικοί οργανισμοί (υπεύθυνοι για μουσεία και άλλους αρχαιολογικούς χώρους) είναι πιθανόν να πάρουν αποφάσεις που να έχουν άμεσες επιπτώσεις στην υλοποίησης του προγράμματος έτσι όπως αυτό έχει αρχικά σχεδιαστεί. Το cosmorama δεν είναι δυνατό ούτε να ελέγξει, ούτε να προλάβει τέτοιου είδους αποφάσεις και ενέργειες κι ως εκ τούτου δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνο για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις. Σύμφωνα με την κοινοτική και ελληνική νομοθεσία (ΠΑ 339/1996), το cosmorama έχει προβεί στην ασφάλιση της επαγγελματικής του ευθύνης για την κάλυψη της μη εκτέλεσης ή πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης εκ μέρους του, καθώς και για την επιστροφή των καταβληθέντων και τον επαναπατρισμό στην περίπτωση πτώχευσης.

Αλλαγή του ταξιδιού πριν από την αναχώρηση

Το cosmorama για την διοργάνωση των ταξιδιών του χρησιμοποιεί υπηρεσίες τρίτων όπως αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία κ.λ.π. στους οποίους δεν είναι δυνατόν να έχει άμεσο έλεγχο, κι ως εκ τούτου υπάρχει πιθανότητα να υπάρξουν αλλαγές χωρίς τη δική του ευθύνη. Αν έχουμε μια αλλαγή μεγάλης σημασίας τότε θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας, πριν από την αναχώρηση, είτε απευθείας, είτε μέσω του ταξιδιωτικού γραφείου - πράκτορα που έκανε την κράτηση. Σε μια τέτοια περίπτωση σας παρέχουμε τις εξής εναλλακτικές λύσεις:

  • α) Να δεχτείτε την αλλαγή.
  • β) Να συμμετάσχετε σε άλλο ταξίδι, με την υποχρέωση ότι στην περίπτωση που θα ισχύει μεγαλύτερη τιμή πώλησης να καταβάλετε τη διαφορά. Στην περίπτωση που ισχύει μικρότερη τιμή, θα σας επιστραφεί η διαφορά.
  • γ) Να ακυρώσετε το ταξίδι με ταυτόχρονη επιστροφή όλων των χρημάτων που έχετε ήδη καταβάλει.

Αλλαγές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

Η εταιρία δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για περιπτώσεις που μετά την αναχώρηση ενός ταξιδιού, μια κανονική πτήση δρομολογίου αεροπορικής εταιρίας δεν πραγματοποιηθεί ή για περιπτώσεις που είναι πέρα από το δικό μας έλεγχο και τη δυνατότητα να τις αποφύγουμε, όπως π.χ. αλλαγή αεροσκάφους σε άλλο μικρότερης χωρητικότητας, καθυστερήσεις λόγω τεχνικής βλάβης ή λόγω προηγούμενου δρομολογίου, πόλεμος ή απειλή πολέμου, κοινωνικές αναταραχές, διεκδικήσεις κλάδων, απεργίες, φυσικές καταστροφές, άσχημες καιρικές συνθήκες ή τρομοκρατικές ενέργειες. Επίσης το cosmorama δεν έχει σε καμία περίπτωση τον έλεγχο των δωματίων σε κάθε ξενοδοχείο, πόλη κ.λ.π. Το επιπλέον οικονομικό κόστος που ενδέχεται να προκληθεί από τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, επιβαρύνει εξ' ολοκλήρου των ταξιδιώτη. Πολλές φορές τα ξενοδοχεία ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής παρουσιάζουν "υπερπληρότητα". Αν αυτό συμβεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, θα προβούμε σε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να βρούμε δωμάτια σε άλλο ξενοδοχείο ίδιας κατηγορίας στην ίδια πόλη. Αν αυτό δεν είναι δυνατό και αναγκαστούμε να βρούμε δωμάτια σε ξενοδοχείο κατώτερης κατηγορίας αναλαμβάνουμε να σας επιστρέψουμε τη διαφορά που προκύπτει από τη διαφορά κατηγορίας ξενοδοχείου. Μέλημά μας, σε κάθε περίπτωση, είναι να διατηρούμε, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες, αναλλοίωτο το ύφος και την δομή του κάθε ταξιδιού και με αυτό το γνώμονα θα αποφασίζονται οι όποιες αλλαγές είναι επιβεβλημένες από αστάθμητους παράγοντες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από τον συνοδό σε συνεννόηση με την εταιρία και τις υπεύθυνες αρχές της εκάστοτε χώρας.

Αν ακυρώσουμε το ταξίδι σας.

Διατηρούμε το δικαίωμα να ακυρώσουμε το ταξίδι σας για οποιονδήποτε λόγο μέχρι και 7 ημερολογιακές ημέρες πριν από την αναχώρηση. Σε έκτατες περιπτώσεις ανωτέρας βίας (όπως πόλεμος ή απειλή πολέμου, κοινωνικές αναταραχές, διεκδικήσεις κλάδων, φυσικές καταστροφές, άσχημες καιρικές συνθήκες ή τρομοκρατικές ενέργειες κ.λ.π.) είναι πιθανόν να ακυρωθεί και σε διάστημα μικρότερο των 7 ημερών. Αν τελικά αναγκαστούμε να ακυρώσουμε το ταξίδια σας, σας παρέχουμε τις ακόλουθες εναλλακτικές λύσεις:

  • α) Να συμμετάσχετε σε άλλο ταξίδι, με την υποχρέωση ότι στην περίπτωση που ισχύει μεγαλύτερη τιμή πώλησης, θα καταβάλετε τη διαφορά. Στην περίπτωση που ισχύει μικρότερη τιμή, θα σας επιστραφεί η διαφορά.
  • β) Να ζητήσετε την πλήρη επιστροφή των χρημάτων που έχετε ήδη καταβάλει.

Ασφάλεια στο εξωτερικό.

Η ασφάλεια των ταξιδιωτών μας είναι η πρώτη μας μέριμνα. Γι' αυτό παρακολουθούμε συνεχώς τις πολιτικές εξελίξεις ανά τον κόσμο και ζητούμε, όταν χρειάζεται, τη συμβουλή του Υπουργείου Εξωτερικών. Αν μας συμβουλέψει να αποφύγουμε την επίσκεψη σε μια χώρα, τότε ενημερώνουμε ανάλογα τους εκδρομείς και ακυρώνουμε, αν χρειάζεται το ταξίδι. Δυστυχώς παρ' όλα αυτά, εγκληματικές ενέργειες κατά των ανθρώπων και της περιουσίας τους είναι γεγονότα υπαρκτά σε όλο τον κόσμο. Οι ταξιδιώτες έχουν την ίδια ευθύνη για τον εαυτό τους και τα πράγματά τους όπως και όταν είναι στο σπίτι τους. Συνιστούμε να μην αφήνετε χρήματα, τιμαλφή και διαβατήρια αφύλακτα στα δωμάτια των ξενοδοχείων. έπάρχουν συνήθως χρηματοκιβώτια στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων. Συνιστούμε να φυλάσσετε χρήματα κα διαβατήρια σε εσωτερικές τσέπες ή σε ειδικό τσαντάκι που δένεται στη μέση. Στις πτήσεις να αποφεύγετε να παραδίδετε βαλίτσες ή τσάντες που δεν κλειδώνουν. Τέλος, μην αφήνετε πράγματα στα πούλμαν κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων, ακόμη και αν σας συσταθεί ως ασφαλές από τους τοπικούς υπευθύνους. Εάν εσείς ή κάποιο άλλο μέλος της ομάδας σας αρρωστήσει κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, τραυματιστεί ή αποβιώσει από κάποια δραστηριότητα - υπηρεσία πέρα από αυτές που αναλάβαμε να σας προσφέρουμε, είτε επί τόπου από τον αντιπρόσωπό μας, θα σας συμπαρασταθούμε για οποιαδήποτε ενέργεια (απαίτηση) θελήσετε να υποβάλετε εναντίον οποιουδήποτε, αλλά εμείς ουδεμία ευθύνη φέρουμε.